در این مقاله ۱۰ اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی را شرح خواهیم داد.
این جملات را زیاد شنیده ایم: ldquo;نمی دانم در تماس های تلفنی چه باید گفت و چگونه باید مشتری را جذب کرد.rdquo; یا ldquo;در این هفته نتوانسته ام هیچ مشتری جدیدی بیابم.rdquo;

آیا الی کنون برای شما قبل آمده است که از ناکامی های متعدد خسته شوید و فروش شما از راه مکالمات تلفنی متوقف شود؟

هر یک از اشتباهات ذیل می تواند جذابیت فروش را از تجارت شما بگیرد و آن را متوقف کند.

۱- تحمیل اجناس و خدمات به مشتری

بیشتر ما از افرادی که همواره از خویش تعریف می کنند و می خواهند خویش را در نظر دیگران بلند مرتبه نشان دهند، خوشمان نمی آید. این امر در بازرگانی نیز راستگو است. آیا شما دائما دربارۀ محصولات و خدمات خویش و مزایای آن ها گفتگو می کنید؟ این پیشه مشتریان را به عقب می راند. فقط دربارۀ مواردی صحبت کنید که باره پروا مشتریان است و پیشنهاداتی در باره تقاضاهای آن ها ارائه دهید. به این ترتیب آن ها مشتری دائمی شما خواهند شد و به افزایش فروش و درآمد شما کمک خواهند کرد.

۲ - نداشتن تبلیغات کافی برای معرفی شما به مشتری

موفقیت در تجارت تلفنی هنگامی پژوهشگر می شود که در یک تماس تلفنی بتوانید احتیاج مشتری را به سرعت اخذ کنید و گذرگاه حل های پیشنهادی خود را به او تفهیم نمایند. اگر مشتریان متوجه شوند که شما چه کمک هایی می توانید به آن ها بکنید، حتما مجدد با شما تماس خواهند گرفت و برای شما تبلیغ خواهند کرد. پیامهای بازرگانی و تبلیغات مختلف آنلاین یا آفلاین می تواند توجه شمار زیادی از مشتریان را به سوی شما جلب کند و به این ترتیب شما تماس های بسیاری دریافت خواهید کرد.

۳- جوابگویی به اکثر درخواستها توسط پست الکترونیک یا نامه

اگر جواب کتبی برای مشتریان ارسال کنید، معمولاً کامیاب به فروش نخواهید شد. تلفن را بردارید و از سؤالات آنها برای آغاز مکالمه استفاده کنید. با طرح چند سؤال کلیدی سایر می توانید از تمام نیازهای آنها مطلع شوید و مسیر حل های خود را به آنهاکنید.

۴- زود اعلام کردن مبلغ خدمات و کالاها

یکی از نخستین سؤالاتی که مشتریان در تماس های خویش مطرح می کنند، دربارۀ قیمت کالا یا خدمات است. اگر به این سوال به سرعت جواب دهید، بردباری این می رود که مکالمه فرجام یابد و شما فروش را از دست بدهید. مبلغ به تنهایی بی معنی است. پیش درآمد کوشش کنید دقیقاً بفهمید که آن ها چه می خواهند و سپس بحث بها را در قالب راه حل ها و مزایایی که برای آن ها قائل می شوید، مطرح کنید.

۵- صرف وقت برای اشخاصی که از شما خرید نخواهند کرد

اگرچه شما سیستم تبلیغات پسندیده و دقیقی برای اطلاع رسانی به مشتریان داشته باشید، باز هم قبل خواهد آمد که افرادی با شما تماس بگیرند که توانایی خرید محصولات شما را نداشته باشند یا خدمات شما به کار آن ها نیاید. این مکالمات وقت مفید شما را تلف خواهند کرد.

شما باید در ۳ دقیقۀ نخست مکالمه با کمک سؤالات خویش و پذیرش های آن ها، این سوژه را ارزیابی کنید که آیا این شخص قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارد یا خیر؟ در چهره منفی بودن، از او به خاطر تماس دریافت با شما سپاسگزاری کنید و به سراغ تلفن های بعدی بروید.

۶- مکالمات طولانی

مسلما شما از تمام ویژگی های محصولات خود آگاهید و می توانید ساعت ها یا چه بسا ایام دربارۀ عملیات، خاصیت ها و مزایای آن ها صحبت کنید، اما هرگز در یک مکالمۀ تلفنی زیاد گفتگو نکنید، زیرا به این ترتیب مشتری اصلاً به حرفهای شما توجه نخواهد کرد. از موعد مکالمه حداکثر بهره گیری را ببرید تا نیازهای او را بفهمید. اغلب سؤال کنید و اجازه بدهید لغایت او گفتگو کند و شما اطلاعات مورد دربایستن خود را جمع آوری کنید.

۷- صریح نکردن امتیازات محصول در مقولۀ مورد نظر مشتری

شما از مزایای محصولات خویش اطلاع کامل دارید، اما باید کوشش کنید که از نگرش مشتری به فرآورده نگاه کنید و مزایایی را که در محدودۀ رویت آن هاست، تذکر کنید. پس ابتدا سعی کنید بفهمید که مشتری دنبال چیست و چه چیزی برایش اهمیت اکثریت دارد.

۸- نرسیدن به پاسخ مثبت

شما باید در درازا مکالمه سؤالاتی از مشتری بپرسید که جواب آن ها مثبت باشد. در مورد نیازهای آنها دوباره سؤال کنید و از او تأیید بگیرید. گذرگاه حله ای خود را مجدد مطرح کنید و از آن ها بخواهید که پسندیده بودن آنها را تأیید نمایند. با این پیشه هنگامی که از آنها سؤال می کنید که آیا مایلند از سرویس های شما کاربرد کنند؛ شانس زیادی برای اخذ پاسخ مثبت خواهید داشت.

۹- عدم ارائۀ پیشنهاد خرید به مشتری

اگر مایلید که مردم محصولات شما را بخرند و از سرویس های شما کاربرد کنند، باید متعلق به ها بخواهید. این جستار بسیار روشن است، ولی بیشتر ملت چشم براه مشتری هستند لغایت سراغ آن ها بیاید و تقاضای خرید کند. وقتی آن ها با شما تماس می گیرند، احتمالا منظور خرید دارند بعد شما نیز با اعتماد به نفس خویش به آن ها کمک کنید که مزیت فرآورده شما را ببینند و برای خرید ترغیب شوند.

۱۰- فراموش کردن پی گیری بعد از فروش

اصول فروش تلفنی

وقتی کوشش های شما به فروش ته شد، تصور نکنید که پیشه پایان یافته است. به نخستین فروش به عنوان دریچه ای برای ایجاد روابط استوار با مشتریان و فروش های آینده بنگرید. هنگامی که شخصی از شما خرید می کند، به شما و فرآورده و خدماتتان اعتماد کرده است. از این موقعیت کاربرد کنید و بدست تلفن از کیفیت کارآیی و خوشنودی آن ها از محصول اطمینان حاصل کنید. به این ترتیب شانس آن هستی دارد که نیازهای دیگری را شناسایی کنید و محصولات دیگری را به آن ها توصیه دهید. نباید از بازرگانی تلفنی بگریزید. سعی کنید مکالمه ای کاملاً ساختار مکشوف داشته باشید. به این ترتیب فروش تلفنی جذاب خواهد بود و مایه پیشبرد اهداف و تجارت شما خواهد شد.

رونمایی از موبایلی که از وسط تا می شود

کشف یک قابلیت جذاب مخفی در آیفون های جدید

امنیت سیستم تلفنی VOIP

غیرفعال کردن اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی در اندروید

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی

تولید تراشه ۷ نانومتری کم مصرف برای گوشی های هوشمند

اپلی‌ها شکموتر از همه!

ها ,مشتری ,های ,تلفنی ,مشتریان ,خویش ,آن ها ,کنید و ,به این ,را به ,این ترتیب

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


کجاست پسرفاطمه(عج)!؟ mahyar76 سرگرمی خدمات و تجهیزات کد خدماتی 4 رقمی، خط 5 رقمی سیپ ترانک، سرویس تل سی پلاس TEL30، تانوما و FTTH طراحی سایت! / سئو سایت! مطالب اینترنتی Richard's receptions Carly ولی الله wonderland1